2. velj 2014.

tart od limuna i badema



baš sam nešto ljuta na samu sebe....



ne znam šta mi se dešava osim što mislim da je svemu kriv onaj broj mojih godina...stalno nešto zaboravljam, previdim,ne vidim dobro,....prava rastresena baba...moram poraditi na sebi...
i ovaj put sam zaboravila staviti odgovarajuću količinu badema, šećer sam umjesto da ga podijelim sav gurnula u nadjev iako mi je recept bio pokraj mene opet sam griješila...
sve sam uspjela nekako spasiti a dečki su dobili dobar kolač....zadovoljni su...
ali, ja nisam... i slike su grozne....jbg...
da ne dužim idem odmah na recept..


za tijesto:

  • 100 g maslaca
  • 200 g brašna
  • 2 žlice šećera u prahu
  • prstohvat soli
  • 1 bjelnce
  • 1 žlica hladne vode
za nadjev:
  • 5 limunova
  • 2 jaja
  • 100 g + 180 šećera
  • 175 g mljevenih badema
  • 125 g slatkog vrhnja (vrhnja za šlag)
  • 100 ml vode
  1. u posudu prosijati brašno, dodati šećer i sol te prstima izmrviti maslac da se dobije smjesa slična mrvicama. dodati bjelanac i vodu te formirati tijesto...razvaljati ga na papiru za pečenje u disk promjera oko 30 cm. podmazati i pobrašniti kalup promjera 23 cm i oprezno prebaciti tijesto u njega...opteretiti ga suhim grahom i ostaviti u frižider 30 minuta 
  2. tijesto staviti u pećnicu zagrijanu na 190°C i peći ga 10 minuta...izvaditi grah zajedno s papirom za pečenje i peći ga još 5 minuta
  3. dok se tijesto peče pripremiti nadjev: izribati koru od tri limuna i zajedno sa sokom (od ta ista tri limuna) staviti u zdjelu..dodati jaja, 100 g šećera, mljevene bademe i vrhnje za šlag...mutiti mikserom malo tek toliko da se poveže. prebaciti u već gotovo tijesto, vratiti u pećnicu i nastaviti peći na istoj temperaturi još 30 minuta
  4. pripremiti sirup: ostatak šećera preliti s vodom, kuhati 5 minuta..dodati na tanko isječen limun i kuhati još 10 tak minuta. složiti limun po kolaču i posuti ga sirupom
  5. služiti topao ili hladan


* ne trebam valjda napominjati da limun treba biti iz ekološkog uzgoja :)
* ovaj limun je stigao iz gradca 

Broj komentara: 13:

  1. baš dobro izgleda ovaj kolač. jel bitno koje brašno ide u njega?

    OdgovoriIzbriši
  2. ovo parče baš sočno izgleda ;-)

    OdgovoriIzbriši
  3. meni ovo bas super izgleda! Kombinacija sastojaka me bas mami da probam :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Snjezo, verujem da je kolac bio bas ukusan, meni ovako jako fino izgleda...ma, samo kazi da je to bas takav receptic i nema brige, verujem da je brzo nestao sa tanjira.:)))

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja volim ovakve nadeve od badema, tako da mi je super :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Mnogo dobar kolač Snježo. A ni sliku nisu loše... Nemoj biti toliko stroga prema sebi... Možda si samo umorna. Svakako nisi baba... Bar ja tako mislim. :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Ma odličan je kolač.A slike šta im fali važno je da su tvoje.Pozić

    OdgovoriIzbriši
  8. Polako, biti će bolje sljedeći puta. Uostalom i sama kažeš da je dečkima bilo fino a na kraju krajeva to je poanta svega.

    OdgovoriIzbriši
  9. E Snježo, važan je sadržaj, nije svaki kolač "fotogeničan" i to je teško riješiti. Razgovarala sam s jednim profi fotografom koji radi za jedan talijanski kulinarski mjesečnik. Kaže da se odustaje od nekih odličnih kolača jer jednostavno ih je nemoguće snimiti a da opravdaju sadržaj. Danas se ne može zamisliti recept bez fotografije u nekim knjigama, pa i internetu, no nekad smo i tekako razumjeli recepte samo u obliku teksta i ima nešto u tome, čak i kreativnosti, fino čitaš i zamišljaš kako bi trebalo nešto izgledati. Ova tvoja limun ljepotica i te kako dobro obećaje, a fotke, nemam pojma što im fali.

    OdgovoriIzbriši
  10. Fotkice nisu uopće loše iako se to možda tebi čini, ja ih već nekoliko puta obilazim kako bih se nagledala ovoga kolača prije nego što ga i sama napravim. Savršena i meni jako draga kombinacija, domaći limun obavezan ! I super recept !

    OdgovoriIzbriši