16. velj 2014.

limun kocke/lemon pie bars




odakle početi?
od toga zašto ovaj kolač?
moj nikola obožava kiselo..sve...ja baš nisam luda a svakako i ne jedem kolače.....a dobila sam dosta domaćeg limuna pa zašto ga ne iskoristiti....i baš sam zaredala s limunom...na kraju što ima veze...
sve mi se nekako čini da se i sama polako vraćam ali, uvijek se nađe nešto ili neko da me izbaci iz ravnoteže...čini mi se da se ovoga puta ne dam...čak sam počela i ponovno čitati..dugo nisam imala ni želje ni volje ni koncentracije bez obzira kako se ja činila drugima...i tako, čitajući neki dan knjigu: i odjeknuše gore naletih na: "proći će. kao što prođe ružno vrijeme"...i stalno na to mislim...sve će proći, proći će i moje brige, proći će....


nikola je prezadovoljan kolačem...a net je pun ovakvih kolača..za praviti ovaj klač poslužila sam se ovim receptom s nekim malim izmjenama, prvenstveno za prhko tijesto izraženo u gramima i prilagođeno mojoj tepsiji a sve se svodi na istu relaciju / odnos šećer : maslac : brašno = 1 : 2 : 3..i naravno u tijesto obvezno stavljam šećer u prahu...
ustvari ovo je prhko tijesto s pečenom kremom sličnom pudingu od limuna....



za koru:
  • 100 g šećera u prahu
  • 200 g hladnoga maslaca narezanog na listiće
  • 300 g brašna
za fil:
  • 6 velikih jaja
  • 6 žlica brašna
  • 400 g šećera
  • ribana korica jednog limuna
  • svježe iscjeđen sok od 3 limuna
  1. za koru izmiješati šećer u prahu sa brašnom, dodati maslac i utrljati ga u brašno,..sve sastaviti i razvući u pomašćenu tepsiju dimenzija 21x35 cm..peći 20 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C na najdonjoj pregradi pećnice
  2. u međuvremenu pripremiti fil: sve sastojke za fil staviti u zdjelu i mutiti mikserom toliko da dobijete glatku lagano zapjenjenu tekućinu
  3. kada je korica počela lagano rumeniti istresti dobijenu tekućinu na nju i sve skupa peći još 20 minuta na istoj temperaturi
  4. ohladiti kolač. posuti ga šećerom u prahu pred posluživanje



* u mene su kocke, baš i jest neka pita od limuna....
* kolač ima ovu lijepu žutu boju zahvaljujući domaćim jajima...mi baš imamo sreće jer još uvijek  možemo kupiti prava domaća jaja
* eh da! i velika novost ili šećer na kraju: počela sam i ja objavljivati svoje recepte na jednom portalu..sretna sam i uživam u radu za portal: feral.com.hr ...moji recepti su ovdje.



Broj komentara: 10:

  1. Vrlo lep kolacic, a kako su mi posebno drage poslastice sa limunom, mislim da ce vrlo brzo doci na red za probu... bravo za novi portal, zelim ti puno inspiracije i lepih receptica!:))

    OdgovoriIzbriši
  2. Volim te kolače s kiselom notom koji ostavljaju osvježavajući okus u ustima.

    OdgovoriIzbriši
  3. Dugo radim ovaj kolač i mi ga jako, jako volimo. Lako se radi i prosto se topi u ustima.
    Posjetila sm feral i čestitam na objavama, barem da netko objavljuje ono što vrijedi i što je zbilja dobro (tvoje recepte).

    OdgovoriIzbriši
  4. Limun kocke su divne a i na slikama si ih lepo dočarala. Pašu zimi, pašu leti, ma bilo kada i nisam naletela na nekoga kome se nisu dopali. Čestitke za objavljivanje.

    OdgovoriIzbriši
  5. Jedan od omiljenih kolača, baš baš često ga pravim.Po slikama se vidi da ti je odlično ispao. Možda sledeći put probaj da dodaš malo rendanog đumbira u koru. Ili ako ti je tako jak, malo mlevenog. Podiže kolač na drugi nivo, što bi se reklo.

    OdgovoriIzbriši
  6. Meni je ovakav kolač na spisku za probati bukvalno godinama, a ne znam ni sama što ga već nisam probala... Jako fino izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  7. Taj me kolač mami već godinama...Možda zato što sam ga dva puta probala napraviti pa nisam bila zadovoljna izvedbom...U svakom slučaju, stavljam ga na popis.

    OdgovoriIzbriši
  8. Bravo Snježo za objavu na feralu, super mi je to i čestitam ti ! A kolač je vrhunski, super izgleda, sigurno miriše nadaleko i odličnog je okusa, baš sam slaba na ovakve limunkaste kolače !

    OdgovoriIzbriši