10. velj 2014.

drage gošće na blogu s kolačem od seviljske naranče i maka


dijana je već nekoliko puta gostovala na mome blogu..
posebno smo joj zahvalne moja prijateljica roska i ja za njene peretke....moja roska ih je ne apsolvirala nego doktorirala....koliko ih je puta do sada napravila? mislim, nebrojeno...a posebno smo sretne jer smo se vratili puno godina unatrag a ovi pereci su bili tradicija u našim domovima naročito u vrijeme uskrsa....dijana draga, zahvaljujemo ti se do neba.....
elem, prije par dana ja opet dobijem mail od dijane s linkom za ovaj zanimljivi kolač....
nemam ja baš gorkih naranči, da odem skoro u dubrovnik bilo bi...pa sam joj predložila da ga ona napravi, pošalje slike i eto nama jednog lijepog recepta na blogu ili kako mi to kažemo na "našoj vrtaljici"...vjerujem da mi moji konjičani ne zamjeraju na ovom "prisvajanju" vrtaljice..



dijana mi je poslala mail sa slikama tako da ga ja objavljujem onako kako je njoj i njenoj desnoj ruci, kćeri jeleni, ispao:
dijanin mail:
"Draga Snjezo, evo kolaca! Ne mogu se bas pohvaliti da nam je totlano uspio, bar naizgled, ali je veoma ukusan. Gorka naranca i kardamom mu daju tu neku notu koja ostaje u ustima. 
Jelena je sve umijesala i na meni je bilo samo da pazim na njega dok je u rerni. Dok sam se ja zabavila vadjenjem kospica iz gorkih naranci, a ima  ih ogromna kolicina (sto je veoma pozeljno, ako se pravi marmelada, jer one sadrze pektin), kolac je malko zagorio. Zatim, te narandze kojima je kolač pokriven, nisam trebala nimalo kuvati, ali ja ih ostavila 2-3 minuta u kljucalom zalivu i one se sve sparusile. Stavila sam ja njih na kolac, a preko narezala i jednu klementinu, da ga ukrasim. 
Cini mi se da je i na originalnom receptu obicna naranca na vrhu, jer je prosto nemoguce da im nemaju ni jedne kospe  .
Ti sama odluci sta ces sa slikama!?
Kisses"

"Kolac od seviljskih narandzi i maka

Seviljske narandze daju kolacu ukus sa izvrsnom notom ostrine, mada moze da se pravi i sa obicnim narandzama, jedino ce tada kolac biti sladji.

250 gr putera, sobne temperature
200 gr secera
3 jaja (mi stavili 4)
250 gr brasna
1 ½ cajna kasicica praska za pecivo
2 seviljske narandze, naribana kora i sok
50 gr maka

Sirup:
150 ml vode
100 gr secera
3  kardamoma
½ stapica vanilije, sastrugati
3 oguljene seviljske narandze







1. Zagrijati pecnicu na 190°C
Obloziti kalup za pek papirom, tanko namazati puterom i poprasiti brasnom (mada mi nista od ovoga nismo uradile, osim sto smo ga podmazele puterom)
Ulupati puter i secer dok ne postane pjenasto.
2. Dodavati jaja, jedno po jedno, mijesajuci iza svakog jajeta ( mi smo ulupali posebno bjelanca, posebno zumanca, kako se to kod nas uvijek radilo, kao pravilo za uspjesan kolac). 
Dodati brasno i prasak za pecivo, mijesati da se ujednaci. Dodati naribanu narandzinu koricu, sok i mak, pa sve zajedno umijesati.
Peci 50 minuta. Izvaditi iz pecnice i ohladiti.



3.  U medjuvremenu u manjoj serpi, zagrijati vodu i secer sa kardamom sjemenkama i vanilijom. Neka vrije 7-10 minuta ili dok ne postane sirupasto.
Skloniti s vatre.
4. Izrezati oguljene narandze na ploske. Izvaditi kolac iz kalupa i staviti ga na pladanj. Zahvatiti kasikom narance i sirup i rasporediti po kolacu. Sluziti uz vrhnje (po zelji). 





SEZONSKA INSPIRACIJA

Seviljske narandze (Gorke narandze)

* Ova vrsta narandzi raste u spanskoj pokrajini Sevilji, gdje mnogi poljoprivrednici jos koriste metode rada iz 12 vijeka. Sezona seviljskih narandzi je veoma kratka, od kraja decembra  do februara.
* Poznato je da se koriste za pravljenje marmelade, takodje ovo izrazito gorko zimsko voce, briljantno je uz slana i slatka jela.
*  U marinadama i sosovima mozete zamijeniti limun ili limetu sa sokom seviljskih narandzi. Posebno je dobar uz jaca mesa, kao sto je patka."

a ja samo mogu reći:
ODLIČNO i HVALA VELIKA....

3 komentara:

  1. Hvala na lepom recepticu i veliki pozdrav tvojoj gosci, ovakva tortica divno prija posle nedeljenog rucka ili popodne uz soljicu toplog caja.:))

    OdgovoriIzbriši
  2. Prija uvek rekla bih ;) Naročito sa ovim finim narandžama! Pozdrav tebi i gošćama!

    OdgovoriIzbriši
  3. Baš dobro izgleda, spremam za isprobati.

    OdgovoriIzbriši